FIMFilm inviterer til eksklusiv verdenspremiere på dokumentarfilmen ; EI ØY - i ei anna tid

FIMFilm har gleden av å invitere til eksklusiv verdenspremiere på dokumentarfilmen “EI ØY - i ei anna tid”.

Filmen om politi Brekke og hans filmer er klar for premiere. Erling Brekke dokumenterte store og små hendelser på Askøy i etterkrigstiden. Han var politimann, men så også folket på øya gjennom sitt 16 mm kamera, noe som har resultert i en sjelden og fantastisk filmskatt. Det blir filmvisning, vi får høre Askøys egen Berit Håpoldøy (som også bidrar med musikk i filmen). I tillegg blir det enkel servering og rom for å mimre om Askøy, etter filmen.

Dette er ikke et arrangement i regi av Askøy Museumslag, men laget har vært delaktig i digitalisering og kildearbeid samt lansering av premierevisningen der vi også deltar.

Her kan du kjøpe billetter

Facebookside for premierevisningen

Det skjer, Askøy