Dokumentarfilmen EI ØY - i ei anna tid

Dette er ikke et arrangement i regi av Askøy Museumslag, men laget har vært delaktig i digitalisering og kildearbeid samt lansering av premierevisningen. Vi deltar på hele premierearrangementet.

Filmen om politi Brekke og hans filmer er klar for premiere. Erling Brekke dokumenterte store og små hendelser på Askøy i etterkrigstiden. Han var politimann, men så også folket på øya gjennom sitt 16 mm kamera, noe som har resultert i en sjelden og fantastisk filmskatt. Det blir filmvisning, vi får høre Askøys egen Berit Håpoldøy (som også bidrar med musikk i filmen). I tillegg blir det enkel servering og rom for å mimre om Askøy, etter filmen. Billetter kan kjøpes til selve visningen eller til visning inkludert sammenkomst etterpå der også deltakere i filmen vil være tilstede.

Arrangementet holdes i Grendahuset på Ravnanger ungdomsskole, primært av Frode Fimland og FimFilm med hjelp fra Askøy Museumslag og Askøy kommune, kulturseksjonen, som begge har vært delaktige i digitalisering av det gamle filmaterialet samt kildearbeid og lansering av premieren. Kulturseksjonen og Askøy Museumslag blir tilstede under hele arrangementet.

Her kan du kjøpe billetter

Facebookside for premierevisningen

Det skjer, Askøy